2014. május 18., vasárnap

Láncfonat vagy egyes fonás

 
Régóta dédelgetett vágyam, hogy készítsek egy olyan táblát amin csomók vannak. (http://aquastore.hu/search-csom%C3%B3t%C3%A1bla.htm) Csak az a bibi, hogy nem tudom hova tenni (Bárka vízen nincs,  nyári lak nincs, a kész tárgyat pedig olyan környezetbe kell(ene)  helyezni, ahol jól is mutat, tetszetős.) és ahogyam már korábban említettem,  nem szeretek nem használható tárgyat sem készíten. Legyen hasznos az a valami, díszelegjenek a csomók  használati tárgyakon!

Ennek ellenére hozzá fogtam. :)

 
A rétegelt lemez 5 mm vastag, 200 mm széles és 350 mm magas. A közepén egy horgony díszeleg a hozzá tartozó anchor felirattal. Mintául  egy ANCHOR márkájú fonal csomagolása szolgált, melyet a helyi cérnás boltban találtam. Átrajzolás után pirográffal (http://hu.wikipedia.org/wiki/Fa%C3%A9get%C3%A9s) égettem a mintát a fába, majd egy kis barna fapác és két sor lakk!


 
Ezt követte egy kis pihenés a szekrény tetején!  (Egy fél év kb!) Aztán a barkácsboltban találtam (véletlenül!! ;) ) azt a kampós szeget, amiből hat darab díszeleg a már kész kulcstáblán. Lenzsinór volt otthon, és  egy kis hezitálás után - az egyes fonat győzött! Tetszetős és nem olyan széles, hogy sokat kitakarjon a táblából!  A fonat ragasztó segítségével került a helyére, a két vég találkozását pedig gyémántcsomóval kötöttem össze. A lógó szálakat szétbontottam, kirojtoztam.
 

Dédelgetett vágyam: idővel szeretnék egy nagyobbat készíteni!
 
 
U.I: Az iskolában valamikor alsó tagozatban ezt a fonást egyes fonásnak tanították. Emlékeimben legalábbis így él: egyes fonás. :) Más népek nyelvéből lefordítva láncfonás neve.)
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése