2014. március 30., vasárnap

Ringbolt hitching 5 szállal

Pease help me!
I  can`t make this knot http://curchinknot.blogspot.hu/2013/03/leash-and-gaucho-fan.html. If somebody know how to make it, please let me know!
Thank You!
 
(Most pedig jöjjön a bejegyzés. :) )
 
Kaptam - jobban mondva kikunyiztam - az unokatesómtól egy műanyag hengert, ami valamikor régen állítólag a katonaságot szolgálta. Parancsot hordtak benne vagy valamilyen gránát alkatrészt. Én a csomózáshoz használt kütyüimet tartom benne. (Néhanap pedig olyan iratokat,papírokat szállítok benne amelyeket nem szeretnék összegyűrni.) A henger 30 cm hosszú, az átmérője 4,5 cm!

 
Ez a ringbolt hitching lenzsinórból készült. Olyan gyermekfej nagyságú gombolyagot, aminek a súlya 500 g már lehet kapni 1250 Ft körül. A környékünkön szerintem mindenhol kapható. Miskolcon a Kertész Áruházban és itthon Sajószentpéteren is találkoztam vele. Az 5 szálból készített ringbolt hitching elkészítési módját itt megtaláljátok: http://curchinknot.blogspot.hu/2011/12/5-strand-ring-bolt-hitching-tutorial.html. A négy darab csomó ami a hitching két végén található törökfejes csomó, 6 hajlatból és 7sorból áll https://www.youtube.com/watch?v=2RCvmAz_k-s&feature=youtu.be. Itt a szálak számát meg háromszoroztam.


A zsinór anyaga spárga, de lehet, hogy ez is len, mert a tapintása hasonló a lenéhez. Igaz ez egy kicsit durvább, valószínű a színezéstől. A henger két végére zsákanyagot kötöttem, hogy a henger zöld vége ne rombolja az összhatást!
 
 
Ha valaki rászánja magát és köt egy ilyet, vagy valami hasonlót, akkor válasszon olyan zsinórt ami körszövött. Ezek valamiféle műanyagból készülnek. Munka során jobban megtartja alakját és így szebben kiadja a mintát. Ha mégis természetes, pászmákból álló zsinórból szeretnénk dolgozni válasszunk keményebb szerkezetű zsinórt.

 
Maradok tisztelettel: Bereczki Szabolcs

2 megjegyzés:

  1. Hinnye, ez a az enyimé volt. Örülök, hogy hasznosan tölti az idejét.... :)

    VálaszTörlés
  2. Nincs mit DRÁGA TESTVÉREM!

    VálaszTörlés