2014. július 5., szombat

uBullwhip a szépen szóló

 
Nagy örömmel tölt el azon tény, hogy az ostor működik. :)  A végén lévő csapó (sudár), mely valami féle nejlon zsinórból van végzi a dolgát! (Próbáltam még rafiával  is, valamint a paracord zsinór belsejében lévő hét szállal. Működik így is úgy is!)


Az első ostorom néma lett, mert a benne lévő töltelék nem adott át elég energiát a végén lévő sudárnak, ezért az nem volt képes átlépni a hangsebességet. Emiatt most sokat gondolkodtam az ostor belsejéről, keresgéltem mit is kellene tenni vele. Megnéztem  kettő videót és egy bejegyzést.  Jól megrágtam a dolgot, összeszedtem mindent amire gondoltam szükségem lesz és neki fogtam.
 
 
A  töltelékem anyag szükséglete és elkészítése :
 
30 cm hosszú 8 mm átmérőjű acél rúd, melynek a végét lehegyeztem és kis mélyedést készítettem rajta.
 
Erre a hegyezett részre húztam rá egy 220 cm hosszúságú és 5-6 mm átmérőjű  hegymászó kötelet, melyet ragasztó segítségével rögzítettem.  Így lett a hossza 2.5 m.
 
Vettem 3 m golyós láncot, aminek az átmérője 3.2 mm. Három részre vágtam 80, 100, és 120 cm. Ezt a három láncot oda erősítettem, kötöztem ahol a zsinór és az acél találkozik.
 
Paracordból vágtam nyolc darabot,  melyeknek a méretei a következők: 60, 80, 100, 120, 140, 160, 180, 200 cm. Ezeket az acél rúd köré igazgattam - közrefogva a golyós láncokat -, majd szigetelő szalag segítségével szorosan rögzítettem. Ezután egy nejlon zsinórral (erős, vékony) körbetekertem  szorosan kétszer.  Következett ismételtem egy réteg szigetelő szalag.
 
Ezzel kész is a töltelék!
 
A külső borítás:
 
Egy gombolyag színezett kender vagy len zsinór.

Négy szál 8 m, még a másik 4 szál 6 m. A nyolc szálat összefogva kötöttem egy csillag csomót (Csillag csomó: http://home.tiscali.nl/knotsandknottying/starknot.htm), majd a töltelék acélos végét a hosszú nyolc szál közé ragasztottam, a zsinórokat gondosan elrendezgetve. Ezután hozzá fogtam a nyolc szálas korona csomózáshoz. Ez tartott kb. 35 cm hosszan - itt egy szálat hozzá kötöttem a töltelékhez -, majd folytattam a csomózást 7 szállal. Egy szálat elkötöttem 80 cm-nél, így maradt hat szálam. Egy zsinórt elhagytam 120 cm-nél, még egy másikat 160 cm-nél és a maradék 4 szálal fejeztem be a csomózást. Az ostorvégét pedig így dolgoztam el: (A második verzió.) https://www.youtube.com/watch?v=oykUp7lERXY 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ostor készítéshez linkek:  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése