2014. március 10., hétfő

Koronás csomó és a kereszt

Van nekem egy kedves uncsitesóm, igaz van több is, de Ő rendelkezik  NL monogrammal és Ő az, aki néhanap mikor meglátogat hoz egy guriga zsinórt. Nem volt ez másként most sem, megjelent a kezében egy 3mm átmérőjű arany színű zsinór tömeggel!


 A kereszt amit készítettem belőle koronás csomóból van.  (Itt többet láthattok róla:  http://csomomania.blogspot.hu/2012/06/crown-knots-2-kovetkezo-lehetoseg.html)
A hosszabbik részéhez 2x160cm  zsinórt vágtam és ketté hajtottam  őket (4x80cm). Ebből kötöttem 5 cm-t ami 18 db csomóból áll. A kisebbik részhez 2x1m-es zsinórt használtam, ami ketté hajtva 4 db 50cm-es szálat adott. Ezt 2,5cm hosszan kötöttem ami 9 db csomóból áll. Majd a két részt egymás felé fordítva a szemben lévő szálakat ugyancsak elkezdtem összekötni. Itt egymást követően ismét 9 csomót kötöttem. Ennek a hossza is 2,5cm lett oldalanként. A csomó amit kötöttem  köralakú, de köthető kocka keresztmetszetű is. Egy kis ügyeskedéssel a színeket is lehet variálni.
 

Most a maradékról: a hosszabbik szálnál megmaradt 4x45cm, a rövidebbnél pedig 4x31cm. Kicsit sok lett a hulladék, de szokott ez így lenni!:)  Gyakorlás során vagy az első kezdésnél nem lehet tudni mennyi anyagra lesz szükségünk. Ha hosszabb a zsinór az jó, mert meglehet csinálni a munkadarabot. (A rövidebb változat bontandó vagy eldobandó, szerintem.) Ezért érdemes egy kis füzetet vezetni és az adatokat, zsinórméreteket felírni! Így, ha legközelebb ilyet vagy hasonlót kell készíteni csak elő kell venni és fellapozni, emlékeztető gyanánt. Ez természetesen vonatkozik minden másra is amit készítünk!


Maradok Tisztelettel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése