2012. augusztus 4., szombat

Paracord borítás a balta nyelén

Harmadik neki futásra sikerült becsomóznom ennek az F6-os marókésből készített baltának a nyelét. Ez a balta alapanyag valamikor bányaipari alkalmatosság volt. Ezzel vájták a szenet, és valamikor nagyon régen egy kovácsmester leütötte, hogy más célokat kezdjen el szolgálni.

 Most pedig új ruhát kapott zsinórból! :)



Akármennyire is egyszerűnek tűnik a neten nézve ahogyan csomózzák a fiskars baltának a nyelét, hát nem az! Harmadszorra sikerült eltalálni, hogy hányszor kell a zsinórt a nyélre tekernem ahhoz, hogy a csomónak a hossza meg felelő legyen. Így alakult ki a 3hajlatos TF csomó 26 cm hosszan. Mert hogy hány sorból áll azt elfelejtettem meg számolni, kb 35-36 lehet..
A felső végére dísznek és takarásnak egy 4 hajlatból és 5 sorból álló TF csomó került. A nyél végére csuklózsinórt tettem,  ami kb. 50 cm hosszú. Egy szál paracordra négyes fonást kötöttem úgy, hogy előtte a zsinórból kihúztam a 7 belső szálat. A fonatnak a két végét 4 hajlat és 3 sorból álló TF csomóval kötöttem el. A fonat összefogására ugyancsak ezt a csomót használtam.


1 megjegyzés:

  1. Szia Szabolcs!

    Nem tudom, hogy milyen volt a markolat a fonatozás előtt, de ahogy most kinéz az nagyon tetszik!
    Örülök, hogy rátaláltam a Blogodra!

    Üdv Zé

    VálaszTörlés