2012. június 25., hétfő

Korbács, avagy rabszolga noszogató


Készült, mert valamit csomózni kell! :) Anyaga 4-5mm átmérőjű lenzsinór.



A nyél hossza hurokkal együtt 22cm, az átmérője 30 mm. A korbács végén (az eredetin 9 ezen) 14 szál található. Így a teljes hossza kb. 90 cm,a szálaknak a végén egy úgy nevezet tripla csat található. Sajna  a neten nem találtam de van egy könyv CSOMÓK,HURKOK,KÖTÉSEK abban meg található. Röviden: ez olyan mint, egy csomó, csak a szál nem egyszer hanem háromszor van átbújtatva hurkon. A korbács végén van egy hurok amit két szálra kötött svábhurkok  http://csomo.gyujtemeny.com/ sokasága adja.
A korbács többi részének készítését pedig innen lestem: 
http://www.youtube.com/watch?v=NGcELkvvaW4 annyi különbséggel, hogy én a korbács végét azzal zártam le ami a blogban az "Egy újabb csomó" cím alatt található.( Az itt említett csomót Talpalókötél-csomónak hívják.)

Ezt megtaláljátok Geoffrey Budworth-Richard Hopkins: Csomók,hurkok,kötések című könyvében (fentebb már említettem a könyvet).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése