2012. október 14., vasárnap

Bullwhip a néma ostor


A Tenkes kapitánya nem osztaná felém a dicsérő szavakat, ha ezt az általam ostornak nevezett ( a nem magyar oldalakon bullwhip-ként ismert ) szerszámot a kezébe kaparintaná! Mert szegénykém némára sikeredett. ( A magyar oldalakon a kutakodásaim szerint vajmi kevés információt találtam az ostor készítésről. ) Szerettem volna egyet fonni, de mivel kevés volt az infó gondoltam csomózok egyet. Ami sikerült is, csak a belsejében a töltelék lett kevés -aminek az erőt kellene átadnia a végén lévő csapónak. Az ostor zsinórból és kötélből készült, csak a mozgolódásai során a szálak teljesen meglazultak és elnémult.
 
Az alkalmatosság teljes hossza 2,1m kb. A belsejében teljes hosszában található egy parakord zsinór,valamint a valamikor a gyermekem hintáját szolgáló kötél. Még zsinór és egy kis neokuplaszt, hogy a markolat vastagabb legyen. A markolat végén van egy hatágú csillag csomó, majd folytattam korona csomózással.
 
 
Kb 40cm után egy szálat elkötöttem és a csomózást öt szállal folytattam. Az öt szálas csomózás hossza lett vagy 60 cm-es, és itt is elkötöttem egy szálat, majd 4-es csomózással haladtam tovább. Ez lett 25 cm, a maradék zsinórból kivettem egy-egy pászmát és fonással fojtattam a munkát. A zsinórok végét bandázskötéssel kötöttem össze. A végére a csapó saját anyagából került, a nyelét törökfejes csomókkal díszítettem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése